Yvonne Johansson

Big Kantarell

Publicerad 2009-08-18 15:28:04 i Allmänt,

Tog en skogspromenad i dag för att se om jag kunde hitta några kantareller, och det började lite knapert. Hittade bara små nästan helt förtorkade svampar men längre in i skogen så hittade jag någorlunda stora. På vägen tillbaka svängde jag in på en rådjurstig och klampade rakt ut bland mossen. Plötsligt såg jag något stort och brandgult glimma fram. Jiippa va många kantareller tänkte jag. Jag trodde det var flera kantaraller som trängt ihop sig på ett o samma ställe och ivrigt trevade jag under "dom" för att ta upp dom. Till min förvåning kände jag bara en en enda tjock stam, och försiktigt lossade jag på svampen. Jag tog kort på den för att visa hur stor den är men det syns kanske inte ricktigt. Jag skulle ha lagt min hand bredvid. Jag kanske tar ett kort till innan jag lagar till den. Håller just nu på att ladda mobilbatteriet. Efteråt på väg mot bilen så hitta jag små, små trattkantareller som var på upp. Men dom var alldeles för små för att plockas än. Men det heter ju "den som väntar på något gott väntar alldrig för länge" tror jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Yvonne Johansson

Jag heter Yvonne johansson. Är sjukpensionär sedan några år tillbaka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela