Yvonne Johansson

Jack Sparrow.

Publicerad 2009-08-15 10:29:30 i Allmänt,

Här är en oljemålning av den ökände Jack Sparrow. Det är en målning jag gjort själv för några år sedan, Jag brukar inte måla i olja, jag tecknar mest eller målar i akvarell. Målningen blev väl sisådär. Ögonen målade jag inte rätt. Han ser lömskare ut än på bilden jag målade av. När jag var yngre ritade jag mycket och fantiserade. Mest hästar blev det. På senare år har jag ingen ro i kroppen och har lite prestations ångest. I skolan hade jag jämt 5:or i betyg i teckning men jag var ändå alldrig nöjd. Jag önskar jag kunde slappna av mer som jag gjorde när jag var liten när jag satt och ritade och fantiserade utan att bry mig om det blev fint eller inte. Jag förmodar att det hör till vuxenvärlden att man måste prestera bra och vara bäst på det man gör. Sådant förstör det roliga för en.

 Oljemålning av Yvonne Johansson. 

Kommentarer

Postat av: vicke

Publicerad 2009-08-15 11:07:03

Vad duktig du är, den är jätte fin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Yvonne Johansson

Jag heter Yvonne johansson. Är sjukpensionär sedan några år tillbaka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela