Yvonne Johansson

Nossebor marknad o Milton mus.

Publicerad 2009-08-26 18:10:00 i Allmänt,

Tog en tur till Nossebro marknad i dag. Det är 2:a gången som jag åker dit i år och tidigare har jag alldrig varit där, fast jag bara bor ca 5 mil ifrån. Nossebro marknad är sista onsdagen i varje månad, och det kommer knallar dit från hela landet. jag såg till och med riktiga indianer där. Jag tror dom kommer från Peru men dom var klädda i nordamerikanska indian kläder. Indianer var dom i alla fall. Jag åkte dit bara för att komma ut lite och se lite nytt. Ryggen värkte en aning på vägen dit men det släppte när jag knallat runt en stund. Köpte lite teaterkonfekt, 2 munkar och en andra sorterings väska i svart läder, som man även kan ha som ryggväska, för 50 kr. Hittade inga större fel på den. Min gamla väska höll handtagena på att lossna.

Jag har fotograferat av några teckningar som jag gjorde för många år sedan. Jag gjorde teckningarna till en egenhändig barnbok. Historien handlar om en husmus och en skogsmus som är vänner. Husmusen heter Milton, och skogsmusen Max. Beatrix Potter är en av mina barnboks favoriter och Walt Disney är en annan. Inspirerad av dom bägge började hitta på historier om en mus som heter Milton. Jag ska ha historierna undanstoppade någonstans, men jag kan visa bilderna till den första historien jag hitta på. Bilderna är avfotograferad med en billig mini digital kamera, så bilderna är lite suddiga.


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Yvonne Johansson

Jag heter Yvonne johansson. Är sjukpensionär sedan några år tillbaka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela