Yvonne Johansson

På fisketur i Lidköpingshamn.

Publicerad 2009-08-09 22:21:11 i Allmänt,

Tog en tur längst ut i hamnen i Lidköping i kväll och fiskade med kast och metspö. Fick upp 8 braxar som åkte tillbaka i plurret igen efter att jag varsamt krokat av dom. Det var många som fiskade och en familj som befanns på andra sidan älven åt andra hållet fick upp flera aborrar, men inte jag. Jag stod på braxsidan, typiskt. Jag fiskade tills det blev så mörkt att jag knappt såg flötet. Någon napp med kastspöt blev det inte men kvällen var underbar skön och vattnet låg spegelblankt. Man kunde knappt urskilja var vatten och himmel gick ihop i horisonten. Kent dök upp precis så jag fick napp. Jag ska ta en tur till hans sommarstuga en dag längre fram och testa min fiske lycka där. Stugan ligger några hundra meter från Lidan och man får gå genom en häst och fårhage för att komma dit. Man får även gå över en bro för att komma till ett vassfritt område. Sist jag var där fanns det knappt en bro att gå över . Kents bror hamnade i plurret när han försökte gå över en gång och pg. av incidenten har det byggts en ny bro.

                                                                                                                                                      

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Yvonne Johansson

Jag heter Yvonne johansson. Är sjukpensionär sedan några år tillbaka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela