Yvonne Johansson

Papphus!

Publicerad 2009-08-16 17:22:49 i Allmänt,

Det var inte meningen, det bara blidde så. Slank in på hemcompaniet för att fönstershoppa bara. Vädret är ju inte så kul. Strosade förbi en stor trave böcker som jag började plocka bland. Plötsligt framför ögonen stod ett viktorianskt pappershus bland böckerna och jag blev alldeles hänförd. Varför stod den där tänkte jag. Så hittade jag en bok och sedan ännu fler böcker som handlade om Viktorianska hus. det visade sig att om man vek upp boken helt och hållet så pärmarna gick ihop så fälldes det upp ett vackert hus i papp. Jag är väl fortfarande rätt barnslig av mig och älskar att pyssla så jag bara kunde inte motstå att köpa boken. Den kostade bara 49kr så jag överlever nog. Med i boken följde ett häfte med information om den Viktorianska tiden plus figurer i papp som man kunde ställa in i "dockskåpet". Lesnar man på huset är det ju bara att fälla ihop det. När jag ser på huset och dess inredning så tänker jag på Tv serien som gick på 70talet, Herrskap och tjänstefolk. Den går i repris nu fp Tv4Guld.
Viktorianskt hus i papp.Viktorianskthus i papp.



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Yvonne Johansson

Jag heter Yvonne johansson. Är sjukpensionär sedan några år tillbaka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela