Yvonne Johansson

Provning av Mallens nya flecetäcke.

Publicerad 2009-08-08 21:48:32 i Allmänt,

Var ute hos Mallen ikväll och provade Mallens nya flecetäcke. Det satt fint fint och passade rätt bra fast det bra var 125 cm. Förutom gjorden som satt på, den var för kort. Men Mallen har fått en välldig stor mage så till vintern passar gjorden säkert när Mallen blivit lite smalare. Så länge kan jag använda en lös gjord och korta upp gjorden som sitter på täcket så länge.
Kvällen var så fin så på hemvägen så stannade jag vid Ullersundsbron och gick ner till bryggan som jag suttit på och fiskat så många ggr. tidigare. Jag tog med mig metspöt och lite deg och satt där en stund och njöt av lugnet så gott det gick. Båtar gick i skytteltrafik i omgångar men imellan åt var det lungt o fint. Fick upp en liten mört men släppte tillbaka den efter att så försiktigt som möjligt tagit loss den. Den simmade glatt iväg och jag hoppas att jag inte skadade den för mycket. Om det varit en aborre hade jag tagit med mig den hem och stekt den. Ett gäng ungdomar kom senare dit och satte sig på bryggan och började fiska och plötsligt blev det välldigt mycket båtar igen som for förbi. Då packade jag ihop och jag känner mig belåten över hur Lördagskvällen blev.
                                                                      

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Yvonne Johansson

Jag heter Yvonne johansson. Är sjukpensionär sedan några år tillbaka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela