Yvonne Johansson

Vare blåser i dag.

Publicerad 2009-08-16 11:51:51 i Allmänt,

Har inte varit ute än men från fönstret ser det ut att blåsa nåt välldigt. Tänker inte gå ut för än håret är torrt för jag har känt mig lite småsnuvig. Har dushat och ska diska snart, glor samtidigt på animal planet. Får se vad jag sedan ska göra, men ut måste jag senare för att handla lite gott till Nossan, annars hon kinkig. Hon ska 3 ggr om dagen ha tonfisk med sås som är hennes favorit "godis". Måste också kolla upp om det finns hö att köpa av bonden jag brukar köpa hö av. Tänkte hämta det nästa helg och lillbrorsan får hjälpa mig med det. Han är jättesnäll med att hjälpa mig med tunga göromål då jag har problem med musklerna. Jag kommer inte ta hem Mallen från betet för än i mitten eller slutet på September. Ska också försöka hitta nån som kan hjälpa mig rida Mallen nån gång i veckan så han får springa av sig lite. Under vinterhalvåret mår han bättre och blir välldigt pigg. Han belastar sin vikt mer på baken där "motorn" sitter och belastar inte fram där han har sin gamla stakningsskada i bogen. Om han inte rids för länge så han blir trött. Då får man sluta rida honom.
Ha trevlig fortsatt Söndag Nu ska jag gå och diska. Tjing på er.

                                                                     

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Yvonne Johansson

Jag heter Yvonne johansson. Är sjukpensionär sedan några år tillbaka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela