Yvonne Johansson

Dyrt att gå till tandläkaren.

Publicerad 2009-12-10 11:15:56 i Allmänt,

Var hos tandläkaren i går. Jag har ingen tandläkar skräck, snarare blir jag skräckslagen när jag får notan. Jag skulle igentligen ha gått till tandhygienisten först men jag visste att jag hade ett hål och bad om att få gå direkt till tandläkaren. Jag frågade också vad det skulle kosta och jag fick reda på att en undersökning kostade 700 och en lagning mellan 1000 och 2000 kr. Jisses tänkte jag, där ryker mina pengar jag skulle ha till att köpa lameller till bilen för. Jag slog ihop undersökningen och lagningen och det gick på 1558:-. Nu har jag några hundralappar kvar och jag får börja spara på nytt. Jag måste byta urtrampningslagret snart för det blir svårare och svårare att få i växlarna när jag kör inne i stan, där jag får stanna ofta.

Kommentarer

Postat av: Vicke

Publicerad 2009-12-12 06:35:28

tandläkaren borde lyda under sjukvård, idag är det många som inte har råd att gå dit, jag hoppas att du får en trevlig helg nu

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Yvonne Johansson

Jag heter Yvonne johansson. Är sjukpensionär sedan några år tillbaka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela