Yvonne Johansson

Kallt o blåsigt.

Publicerad 2009-12-17 10:26:29 i Allmänt,

Tur att det inte är så mycket snö i Lidköping så som det blåser ute. Däremot i Skara har det visst kommit några decimeter. En tjej i stallet går i skolan på Uddetorp och hon sa att det var stora drivor på vägen till Skara. Lidköping ligger välldigt lågt och ligger intill Vänern men så fort man åker mot Skara, Skövde eller Falköping så ser man vilken skillnad det är på nederbörd. Lidköping har en stor kyrka mitt stan och vid Vinninga utanför stan mot Skara finns det en lång backe på vägen som kallas för glasbacken. Toppen på backen är lika högt som toppen på kyrktornet på Lídköpings kyrka, och sedan stiger landskapet ännu mer på vägen mot Skara osv. För många år sedan var jag med familjen på Grevagården i Skövde och såg på westerntävlingar. Det var i Oktober har jag för mig, och jag hade inga vinterdäck. På vägen dit så började det snöa och det blev intensivare ju närmare Skövde man kom. På vägen mot själva Grevagården när man svängt av stora vägen så finns en brant backe ner mot Grevagården, och det snöade så intensivt när vi skulle åka hem igen så inga bilar kunde ta sig uppför backen. Som tur är finns det annan väg så man kunde ta sig därifrån. Det hade kommit flera decimeter i Skövde, Falköping och Skara och i Lidköping fanns det ingen snö alls.

Kommentarer

Postat av: pauline chamoun

Publicerad 2009-12-20 13:32:04

Hej Yvonne !

tänkte bara säga att jag ramlade av "charlie " ( el chalimar ) för några veckor sedan . ungefär 5 veckor sedan . Vi var ute och red och charlie fick syn på en gubbe som hade en skratta . mycket läskigt tyckte han ! så han satte igång i sken och sen halkade han och jag flög av mitt på assfalten . sedan dess har ja haft jätte ont i min höft !

tror det är en spricka i den . annars mår jag bra :)

hur mår du och mallen ?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Yvonne Johansson

Jag heter Yvonne johansson. Är sjukpensionär sedan några år tillbaka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela