Yvonne Johansson

Showmanship at halter.

Publicerad 2009-12-01 14:36:06 i Allmänt,

Showmanship at halter skall bedömningen enbart omfatta uppvisarens förmåga att förbereda och visa en häst i grimma. Hästen är enbart ett medel för att demonstrera uppvisarens förmåga och förberedelser.



Det här är den sista grenen i Sverige. Om det tillkommit någon mer så är jag inte informerad om det. Det finns en sk. hunter klass där ryttare och häst är iklädda engelsk utrustning där ekipagen får hoppa och visa lite dressyr. Men det är endast för quarterhästar. Ifot som jag har skrivit vid varje gren har jag tagit ur WRAS regelbok från 1999, och en del saker har nog hänt sedan dess. Hoppas ni ändå fått en del bra information om vad western ridningen handlar om. Obs! Jag har inte heller tagit med rodeogrenarna eftersom dom inte får utföras i Sverige.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Yvonne Johansson

Jag heter Yvonne johansson. Är sjukpensionär sedan några år tillbaka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela