Yvonne Johansson

Det är nå´t fel.

Publicerad 2009-11-14 20:45:18 i Allmänt,

Nu var det ett tag sedan jag skrev igen i bloggen. Aggregatet är inte bytt än. Han som ska hjälpa mig har fullt upp men jag har sagt att bara han hinner byta inom 30 dagar så jag hinner lämna tillbaka aggregatet om det inte passar. Jag har förstått att min dator inte ricktigt är som den kanske ska vara, eller? Hade problem med öppna nya bilder inne på gimp helt plötsligt när jag ville göra en animation. Men när jag hade dubbla bilder av bilderna så kunde jag öppna den dubbla bilden tillslut. Gimp kände inte igen bilden som jpg och när jag skulle öppna bilderna inne på flyttbar disk där jag har dom, så gick det inte heller. Datorn skapar också filer som datorn lika snabbt slänger i papperskorgen. Han har gjort det flera ggr. I början undrade jag om det var jag som blivit snurrig i huvudet eller börjat gå i sömnen eller något och börjat slänga filer som jag inte sedan kommer ihåg att jag gjort, men det är datorn själv som gör det. För säkerhetsskull slänger jag dom inte. Datorn är hemmabyggd och då kanske allt inte funkar ricktigt om delarna inte är hundraprocent ricktiga. 
Igår köpte jag min första julklapp för i år också. Milles ägare och jag åkte till Ladugårdsinrede utanför Vara och där hittade hmhm en nyttig grej. Jag följde annars bara med och det var inte planerat att köpa något. Milles ägare köpte skor, sulor och broddar och tittade på hagstolpar och så tittade vi på ett utestall som hon gärna skulle vilja ha på sommarbetet på Kållandsö. Rebecka min brorsdotter kom också och hälsade på mig och Mallen i stallet idag. Vi hittade en mus bland mina saker som hon tog kort på. Den såg inte så rädd ut som möss brukar va och jag undrar om den inte var sjuk. Rebecka fick hjälpa mig diska rent plastlådan sedan som vi hittade musen i, för den hade kissat och skitat ner en hel del samt ätit sönder lite plast och pappgrejor. Hon borstade Mallen och flätade hans lugg sedan och tog en massa bilder på Mallen, mig och på sig själv tillsammans med Mallen. Gå gärna in på hennes bloggsida och kika. Hennes länk finns på min sida där det står Rebecka. 

Kommentarer

Postat av: Rebecka

Publicerad 2009-11-15 10:30:03

Jag vetinte riktigt hur man skickar över bilderna via hotmail jag har försökt ett par gånger men det funkar inte ;s

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Yvonne Johansson

Jag heter Yvonne johansson. Är sjukpensionär sedan några år tillbaka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela