Yvonne Johansson

Western horsemanship.

Publicerad 2009-11-29 10:24:13 i Allmänt,

I den här klassen skall ryttaren i harmoni med hästen utföra ett antal rörelser anbefallna av dommaren. Dessa skall utföras med precision och mjukhet med bibehållande av en ballanserad, funktionell och korrekt sits. Jag och Mallen ställde upp i den här klassen på en träningstävling, och det var väl tack vare ryttaren före mig som red välldigt dåligt som vi vann. Usch va hemsk jag är, men jag tänkte just då när jag såg ekipaget, att sämre än så ska jag väl ändå inte rida. Jag har för dåliga nerver för att tävla annars men just då fick jag tunnelseende och blev totalt fokuserad på vad jag eller vi gjorde. Det kändes som om Mallen var jag på nåt sätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Yvonne Johansson

Jag heter Yvonne johansson. Är sjukpensionär sedan några år tillbaka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela