Yvonne Johansson

Himmel!

Publicerad 2009-10-02 18:58:34 i Allmänt,

Va trött jag är. Hovlsagarna var ute idag 10:30 och jag kom till stallet vid 10 tiden. Det var inte meningen att jag skulle va istallet så länge men när hovslagarn åkt och jag mockat och gjort klart ville Maria, stallägaren få lite hjälp när hon red i manegen. Hon har en travhäst som hon har lite problem med att hålla igång i galoppen när hon rider i manegen. Han är lite lat och idag var det nog inte hans dag. Jag försökte intsruera henne hur hon skulle göra, men det är ju lätt för mig att stå på marken och säga si och så, när man inte vet hur hästen är. Jag hoppade till slut upp för att känna efter men när man inte mår så bra själv är det inte lätt och få hästen att göra som man vill, dessutom när han försöker komma undan allt som är jobbigt. Jag försökte flytta bogen och få honom att gå i sidpass eller i öppna eller sluta men han var totalt skänkeldöv. Maria har sporrar på sig när hon rider och när jag ridit Mallen eller rider honom, dom få gånger jag kan, så rider jag utan sporrar. Mallen blir skogstokig annars. Jag tror Robban som han kallas har lite problem med tänderna och han var stel i bogarna. Sadeln var också för liten för mig så det blev inte mycket ridit. Försökte bara få honom att flytta sig för mina skänklar så gott det gick. Maria var inte glad för hon har tränat mycket i manegen i sommar men tycker inte hon kommer nå´n vart. Nån kompis hade sagt till henne att hon skulle ha en bättre och roligare häst att rida på, för hon kan verkligen rida och vill kunna njuta av ridturen och av duktig häst som kan saker. Det är inte lätt det här med häst. När Maria får lite tid över i höst så ska hon få rida lite på Mallen som omväxling. Hoppas bara han inte börjar bocka som han brukar gilla att göra. Maria tycker inte bockande hästar.
När jag väl var hemma igen var klockan 16:00. Min mage var full av godis jag köpt i affären för att stilla min hunger, men några pannakakor gick ner. Just nu försöker jag vila ryggen men för ögonblicket kunde jag inte låta bli att skriva i bloggen. Hoppas bara jag inte mår skit imorgon.


 

Kommentarer

Postat av: vicke

Publicerad 2009-10-03 08:17:09

då hoppas jag att du mår bra när du vaknar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Yvonne Johansson

Jag heter Yvonne johansson. Är sjukpensionär sedan några år tillbaka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela