Yvonne Johansson

Höhämtning i stöpet

Publicerad 2009-10-25 12:20:50 i Allmänt,

Det var meningen att jag tänkt hämta hö idag, men regnet satte stopp för det. Höet får inte bli vått för då trivs div.  mögel och svamp sporer som då förökar sig i höet och som kan få hästar att bli sjuka. Speciellt Mallen är överkänslig mot sådant och får svår hosta och kvickdragskänsla. Jag ska istället försöka hämta hö i veckan innan helgen. Lillbrorsan kunde hjälpa mig efter jobbet sa han så det var bara att ringa, och stallägaren kunde ställa upp efter 16:00 med traktor och skopa för att få upp det på loftet. Vi brukar annars ta det innervägen jag och lillbrorsan, men om det är mycket folk i stallet kan det bli bökigt. Tur man har snälla människor omkring sig. Kärran jag brukar låna är laglig att dra med till sista Oktober. Han som äger kärran har inte hunnit besiktiga den, därför är det lite brådis.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Yvonne Johansson

Jag heter Yvonne johansson. Är sjukpensionär sedan några år tillbaka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela