Yvonne Johansson

Städdag.

Publicerad 2009-10-03 10:25:10 i Allmänt,

Idag ska jag fortsätta damma och städa som jag började med i veckan. Jag gör lite vardag. Allting går i slowmotion för mig. Mina rygg muskler känns ok trots att jag hoppade upp och red lite på Marias häst, däremot har jag värk i armarna som brukar svullna när jag sover. Min kropp är som en barometer så det kan också bero på väderomslaget. Men jag skrittade bara runt och travade lite, gallopp var ingen idé eftersom sadeln var för liten och tryckte mot min svanskota där jag har ont. Robban som är en travhäst har också helt andra rörelser än Mallen som jag inte är van vid. mallen är som en gummiboll och lätt att svänga och flytta dit man vill, men han är ingen travhäst utan ett fullblodsarab. Hans pappa och morfar har sprungit på galloppbanan med stor framgång. Mallens pappa var dessutom tränad och lite tävlad upp till medelsvår dressyr. Mallen har jag tränat och tävlat lite i western, fast bara i klubbnivå. Pg. av skador på både mig och Mallen så har vi bägge blivit sjukpensionärer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Yvonne Johansson

Jag heter Yvonne johansson. Är sjukpensionär sedan några år tillbaka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela