Yvonne Johansson

Vilket busväder.

Publicerad 2009-10-17 12:41:14 i Allmänt,

Vilket bus väder det var i gårkväll. Det var nordlig vind så det blåste mot min sida av huset. Det såg ut som om träden nästan låg ner utanför och det skallrade i fönstren. Men idag är det strålande solsken men det blåser fortfarande lite. Det perfekta vädret för mig är när det är nästan vindstilla, eftersom jag inte mår bra i musklerna när det är kyligt och det drar. Jag längtar redan till nästa sommar och därför lägger jag in några bilder från Henån på västkusten som jag besökte i sommras en dag.



Min dator har börjat föra oväsen när jag startar den ibland. Det började för några dagar sedan och jag undrar om det kan vara fläkten men när jag stänger av den och sätter på den så är oljudet borta, men ibland får jag stänga av den 2 ggr. Någon som kanske vet vad det kan vara? Jag har kvar tel.nr till den gamla ägaren så om det blir värre får jag väl ringa upp honom igen och fråga om han vill kolla upp vad kan vara. Datorn verkar i alla fall inte bete sig konstigare, förutom att jag inte kan ladda hem scripts och öppna dom. Men det har jag alldrig kunnat göra på datorn. Jag längtar till den dan då jag betalt av på lånet helt och hållet, men det är några år kvar.
Jag försöker just nu spara ihop pengar till nya lameller till bilen. Det kärvar nånstans och när jag kör inne istan och stannar ofta så kopplar inte kopplingen ur och jag får inte i växlarna. Ibland går det jättebra och ibland inte, men bilen var sådan när jag köpte den fast det blivit värre. Bilen är annars i välldigt bra skick för att vara en 88:a och om jag är rädd om den kan jag kanske ha den i 10 år framåt, såvida det inte händer nå´t. Jag har direkt inte nån tur. Han jag köpte datorn av tyckte inte det i alla fall. Obs! nu börjar datorn låta igen. Det är nog fläkten som blivit sliten i alla fall.

Kommentarer

Postat av: vicke

Publicerad 2009-10-19 19:42:16

hoppas att du får ordning på den

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Yvonne Johansson

Jag heter Yvonne johansson. Är sjukpensionär sedan några år tillbaka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela