Yvonne Johansson

Vilket väder.

Publicerad 2009-10-16 20:49:05 i Allmänt,

Idag var det en väldans oväder. Blåst och regn och när jag skulle ta fram en ny halmbal så upptäckte jag att det droppade vatten från taket och ner på Mallens halmbalar. På just ett ställe så håller det på att rosta sönder så vatten rinner igenom. Det har läckt ett tag och fem av balarna har blivit angripna av mögel o väta. Jag kan noga använda en del av balarna men resten får slängas. Det är inte bra för Mallen att komma i kontakt med mögel eftersom han är mögelkänslig. Vi kunde inte se att det läckte nån annanstans där dom övriga balarna låg, men när jag hämtar halm nästa gång ska vi flytta om i skjulet så att balarna inte blir våta. Vi får kolla upp taket imellan åt för stallägaren har även sitt hö där inne. I framtiden får nog ett nytt plåttak sättas upp om man ska ha foder där. Förresten den animerade fladdermusen jag gjorde igår, har jag färglagt inne på gimp idag, och det blev en rätt häftig effekt.



Hoppas ni tycker om den. Nu ska jag sätta mig framför Tv:n en stund och se färdigt Morden i Midsommer. Den mordserien är en av dom bästa engelska deckarserie jag vet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Yvonne Johansson

Jag heter Yvonne johansson. Är sjukpensionär sedan några år tillbaka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela