Yvonne Johansson

Emma!

Publicerad 2009-09-25 15:26:51 i Allmänt,

Emma min mammas katt, är både ute och inne katt. Därför tar jag ut henne en stund i selen. Idag när jag släppte ner henne så stack hon iväg så snabbt så kopplet for iväg och jag tappade greppet om henne. Hon försvann i en blixtrande fart runt husknuten och försvann. Himmel tänkte jag, nu har jag förlorat mammas katt. En dam såg det här och slog sig för ansiktet när jag skubbade efter. När jag till sist rundat knuten så såg jag att Emma farit upp i ett Rönnbärsträd, och hon satt fastklamrad på trädstammen i lagom höjd så det var bara att ta tag i bakbenen och dra ner henne. Hon är välldigt snabb Emma trots sin runda och knubbiga kropp. Nästa gång får jag  verkligen hålla i kopplet och vara med på noterna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Yvonne Johansson

Jag heter Yvonne johansson. Är sjukpensionär sedan några år tillbaka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela