Yvonne Johansson

Kattvakt!

Publicerad 2009-09-24 09:38:34 i Allmänt,

Jag sitter kattvakt nu i en vecka ungefär. Min mamma och lillbrorsan har åkt till Turkiet och kommer hem nästa vecka. Emma som min mammas katt heter tycker inte om att vara hos mig direkt och hon fräser så fort Nossan kommer i närheten. Emma brukar få gå ut hemma hos mamma men här får hon hålla sig inne. Men jag har varit ute med henne en gång i koppel. Alltid något.
 Jag laddade hem ett program igår som ska söka igenom datorn efter fel. När programmet var installerat så tryckte jag på ikonen för att komma igång. Inget hände. Jag tryckte flera gånger, men det hände fortfarande inget. Jag avinstallerade programmet igen.
 Jag har letat överallt på datorn men hittar inget program där man kan skanna igenom datorn efter fel. Det hade jag på mina gamla datorer. Datorn verkar funka för övrigt förutom att den inte vill öppna nedladdade script. Bilder verkar vara ok, som animeringar osv från nätet. En kille jag känner testade att ladda hem Rain for gimp och det funkade på hans dator. Det var han som tippsade om programmet som letar igenom datorn efter fel. Jag ska titta igenom avast antivirus systemet igen och se hur inställningarna är där längre fram. Man får väl räkna med att det ska finnas något fel på datorn när man köper en begagnad dator billigt. Om några år när jag betalat av på lånet, då ska jag passa på att köpa en ny.



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Yvonne Johansson

Jag heter Yvonne johansson. Är sjukpensionär sedan några år tillbaka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela