Yvonne Johansson

Kinnekulle!

Publicerad 2009-09-09 15:37:06 i Allmänt,

Tog en nostalgi tripp runt Kinnekulle idag, och upptäckte vad mycket gran skog som huggits ned. Sist jag åkte runt där var förra året. Åkte förbi mormors gamla sommarstuga som hon köpte strax efter att hon sålt stugan i Bohuslän. Vet inte vem som äger stugan nu men grannen bredvid hade vidgat ut sig ordentligt. Miljön uppe på Kinnekulle är välldigt speciell, och påminner mig om Englands landskap med mycket lövskog. Om jag hade pengar så skulle jag vilja bo där. Miljön där uppe får mig att må bra, och den får mig också välldigt sentimental så jag börjar gråta ibland. Det är så himla vackert där.
Jag tog lite bilder med min mobilkamera, men bilderna blir inte så bra med den och visar inte naturen som den verkligen är på långt håll. Jag önskar jag hade en ricktigt bra kamera. 
Här är ialla fall några bilder.

Vy över skidbacken på Kinnekulle.

Vy över Hällekis och vänern.

Kor på bete. Innan jag kom till den här beteshagen hade jag paserat Hällekis säteri och Råbäck.
Hade tagit någrq bilder där också men dom blev inte så bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Yvonne Johansson

Jag heter Yvonne johansson. Är sjukpensionär sedan några år tillbaka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela