Yvonne Johansson

Tittade till Mallen idag.

Publicerad 2009-09-10 16:11:02 i Allmänt,

Jag åkte ut till Mallen idag och kikade till honom. Jag brukar åka ut till honom ca 2 - 3 ggr. i veckan och gå igenom honom så han är ok. Jag brukar borsta honom och spraya honom med medel som håller mygg o knott borta. Kollar div. sår mm. Håller på att planerar inför flytten tillbaka till stallet den 19:e. Halm och hö är redan fixat. Det är bara mineraler och speedybit som fattas. Ska forsla hem div. saker dagarna innan så bilen inte blir alltför full. Jag kommer sakna att ha honom där ute, men om allt går bra så får han komma tillbaks nästa år igen. I hela 5 månader har han varit där ute och han kommer säkert sakna sommar betet han också. Milles ägare har sagt att när hästarna ska åka där ifrån så vill dom gärna inte gå på hästkärran. Jag brukar få träna Mallen att gå på innan jag ska åka nånstans, om han inte åkt på ett tag. Men nu blir det inte så. Jag hoppas ialla fall att det ska gå bra att lasta honom. Jag får se till att ta det lugnt och inte stressa honom så han känner sig tvingad. Då får man alldrig på honom. Det får ta den tid det tar och uppmuntra honom och ge honom mycket godis som belöning.

Det gamla stallet. Högra sidan där lidret finns är inrett så hästarna kan få skydd för oväder.
 

Kommentarer

Postat av: Rebecka

Publicerad 2009-09-20 19:50:54

vilka söta bilder <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Yvonne Johansson

Jag heter Yvonne johansson. Är sjukpensionär sedan några år tillbaka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela