Yvonne Johansson

Virus!

Publicerad 2009-09-06 22:04:54 i Allmänt,

Datorn höll på att skrämma livet ur mig när jag var inne på face book. Sirener började tjuta och en ruta med röd ilsken text blinkade på skärmen om att jag fått virus och Trojaner i datorn. Virusskyddet Avast slogs ut för en stund och en text om vad jag skulle göra, dök upp. Jag drog ut nät kabeln och ringde han jag köpte datorn av för att få råd. Han sa att jag skulle starta om datorn och om datorn fortsatte krångla skulle jag ringa igen i veckan.
Jag kom tillbaka till datorn igen så verkade det funka igen. Jag satte i nätkabeln och startade om och gick in på Avast antivirus och skannade igenom datorn. Jag hade tidigare försatt tre trojaner i karantän och dom fanns kvar där. Jag trodde jag kunde radera bort dom helt, men hitta instruktioner om hur man gjorde det. Datorn verkar i alla fall må bra nu, i alla fall än så länge. Får se om det hänt något med inställningarna med tiden. Ska kolla runt lite, men det har hänt något med Face book sidan. Det verkar inte funka så bra där längre. Han jag köpte datorn av sa att Face book sidan är en av världens mest virus drabbade sidor.

Kommentarer

Postat av: vicke

Publicerad 2009-09-07 08:23:11

ja, där sprids virus hela tiden, högerklicka på avast och starta upp den sedan går du in i menyn och väljer schemalägg och kolla hela datorn då startar den om och inga andra program påverkar avast, hittar den inget då så klarade du dig

Postat av: Yvonne Johansson

Publicerad 2009-09-07 09:37:47

Avast pogrammet kom igång och jag har skannat igenom datorn. När Avast virus pogrammet började varna mig för Trojaner osv. så fick jag en massa info om vad jag skulle göra. Inget verkade funka men jag lyckades ialla fall få Trojanerna i karantän. När jag scannade i genom datorn senare så hittades inga virus. Jag Kan inte så mycket om det här antivirus programmet. På min gamla dator hade jag NOD32 och Comodo brandvägg. Det hände väl att NOD32 fick fatt på några virus, men några sirener hördes inte som skrämde vettet ur en. Obs! Jag försökte radera Dom här Trojanerna helt från min dator, men kunde inte hitta något ställe på virusprogrammet som gjorde det. Kan det inte bli fullt i karantän till slut?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Yvonne Johansson

Jag heter Yvonne johansson. Är sjukpensionär sedan några år tillbaka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela