Yvonne Johansson

Bild på Bosal

Publicerad 2010-04-25 12:06:21 i Allmänt,

Här kommer liter bilder på hur Mallens Bosal ser ut. Han har två st. En som är lite finare och som är köpt. Den passar sämre för den är lite stor. Den andra är skräddarsydd av ett lasso som min tränare Megan (Margaretha Johansson) gjort till Mallen. Hon var en toppentränare. Till och med min gamla hovslagare berömde henne mycket.
Ni kan läsa i bloggen nedanför den här artikeln om hur man använder en Bosal. Varför jag har använt Bosal till min pålle berodde på att han hade välldigt svårt med att ha ett bett i munnen. Min tränare gav mig då rådet att använda Bosal. Man kan inte tävla med Bosal i alla westerngrenar, bara upp till en viss ålder på hästen som jag nu glömt. Men i vissa ko-grenar och i alla tidsgrenar får man anväda den plus i klubbtävlingar om man säger till domaren först.



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Yvonne Johansson

Jag heter Yvonne johansson. Är sjukpensionär sedan några år tillbaka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela