Yvonne Johansson

Da da da!

Publicerad 2010-04-11 00:18:00 i Allmänt,

Var inne på Youtube och letade efter gammal go musik igen. När jag var liten så hade min fostermamma 2 st Berlinerbarn som man kallade dom . Det var 2 bröder från VästBerlin som kom till oss på sommrarna. Den äldsta brodern Thomas kom till oss när jag var ca 4 år, första gången. Han var sju år och kom själv då fast tillsammans med en massa andra barn från VästBerlin. Hans yngre broder Andreas var för ung för att resa hit till Sverige dom första sommrarna. Sammanlagt var dom över till oss ca 7 - 10 sommrar, minns inte exakt, men Thomas hälsade även på oss när han var äldre och kom ensam. Thomas lyssnade mycket på Clash, Sex pistols mm, men jag minns speciellt en sommar, 82 då han hade med sig Tysk musik i samma stil. Jag har för mig gruppen kallades för Trio och dom spelade en låt som hette Da da da. Hela den sommaren spelades den låten så det var ett himmla Aha-anden och Da da da-anden. Jag hittade låten på Youtube och jag måste bara ha med den i bloggen fär den var rätt kul att lyssna på, ialla fall i början tills man lyssnat sig halft förstörd på den.

Kommentarer

Postat av: Vicke

Publicerad 2010-04-11 07:05:52

då ska jag lyssna på den, jag hoppas att du får en fin dag nu

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Yvonne Johansson

Jag heter Yvonne johansson. Är sjukpensionär sedan några år tillbaka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela