Yvonne Johansson

Har varit på kattutställning

Publicerad 2010-04-18 18:32:25 i Allmänt,

I dag har jag varit på kattutställning för första gången, som åskådare bara och inte utställare. Min lilla kisse skulle få dåndimpen bland allt främmande folk och miljö. Om man vill börja med att ställa ut katter så får man börja redan när dom är små så dom blir vana vid sådan cirkus, och det är inte alla katter heller som kan bli utställningskatter pg. av att dom inte gillar sådan miljö. Det var rätt intressant att se hur det gick till och jag fick reda på att det var välldigt viktigt att använda rätt shampo så pälsen blir fluffig och mjuk. Jag träffade några barn som var där med sina huskatter för första gången, och dom hade använt ett shampo som inte var så bra. Bättre lycka nästa gång. Tempramentet på katterna var annars välldigt bra. Dom får ju inte fräsa åt dommaren när dom klämmer och känner på dom. Det var även kaninutställning och kaninhoppning samt några illrar också. Jag önskade bara att golvet inte hade varit så hårt. Det var inte bara jag som har ont i ryggen som tyckte det utan dom flesta som jag pratade med. Man kunde ha lagt något på cementgolvet som dämpade lite. Jag var där i ung. 2 timmar och jag träffade folk som jag inte sett på 20 år och jag stötte på en tjej som jag träffat på i stallet när hon ridit på en travhäst som inte finns kvar längre. Hon var ridsugen sa hon och jag sa att hon kunde få rida lite på Mallen till hösten så jag tog hennes telefon nr. Men när jag kom till stallet senare så kom jag ihåg att han som jag ska hyra hästkärran av, har frågat mig om jag visste någon som ville rida lite på hans gamla travhäst. Jag ringde upp henne igen och sa att jag visste en travhäst som hon kunde rida på, om hon var intresserad, och det var hon. Så var det med det. Ska bara prata med ägaren till hästen så får dom kontakta varandra sedan, om han fortfarande vill ha en ryttare till pållen. Ibland är det nog så att allt som sker, är det nog meningen med att det ska ske.

Kommentarer

Postat av: Vicke

Publicerad 2010-04-19 14:49:34

då har du haft en trevlig helg ser jag

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Yvonne Johansson

Jag heter Yvonne johansson. Är sjukpensionär sedan några år tillbaka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela