Yvonne Johansson

Härligt! det är vår

Publicerad 2010-04-29 18:01:35 i Allmänt,

Idag har hovslagar´n Mia varit ute och verkat och skott om Mallen. Tack vare den väldigt snöiga vintern så har Mallen sparat skor och nu är det 3:e gången som samma gamla skor används. Idag är vädret varmt här, för att vara vår, ca 15 grader nästan men fuktigt och blåsigt, och det känns i musklerna som värker/bränner och är stela. Jag blir alltid påverkad av sådant väder och får tänka efter en och annan gång innan jag utsätter mig för något jag vet jag mår sämre av. När vädret stabiliserar sig igen och det blir torrare och varmare brukar det kännas lite bättre igen. Tack vare det hjumna regnet som föll igår så har det börjat växa så det knakar i naturen och man tänker, äntligen vår, va härligt. Jag längtar som skam efter sommaren. Sol vind och vatten, det är toppen det. Men inte för mycket vind tack.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Yvonne Johansson

Jag heter Yvonne johansson. Är sjukpensionär sedan några år tillbaka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela