Yvonne Johansson

Kattutställning 17/4-18/4 i Lidköping

Publicerad 2010-04-13 22:41:43 i Allmänt,

I helgen är det kattutställning i Lidköpings nya bandyhall. Inträdet kostar bara 50kr och jag tänkte jag skulle ta en sväng dit på söndag. Har alldrig varit på något sådant förut så det ska bli intressant. På söndag har dom även utställningar på kaniner och hamstrar och en speciell utställning av Birmakatter. Jag har alltid varit lite fachinerad av den kattrasen och tänkte ta mig en närmare titt på dom. Kanske jag skaffar en sådan längre fram i livet när Nossan och Mallen inte finns längre. Ett liv utan katt går bara inte. Jag är uppväxt med katter, synd bara att jag inte bor på landet längre. Jag har en stor inglasad balkong som Nossan bor på, på sommaren. Dock inte på förmiddan då det blir fruktansvärt varmt där. Även för katter som annars gillar värme. Har idag annars köpt hårfärg. Ska bara göra ett allergitest först. Det är ricktigt hårfärg som inte kan tvättas ur så jag får färga om håret imellan åt när det växt ett tag. Ha! jag fick råd av en ung kille på 20 år som stod vid hyllan av hårfärg. Han brukade hjälpa sin mamma att färga hennes hår en gång i månaden och han brukade färga sitt eget hår också. Så jag tog den hårfärg han tyckte var bäst. Får se om det blir bra. Hårfärgsmedlet kostade bara 38 kr och bilden som var på paketet verkade färgen på håret vara rätt ok. Hade igentligen velat ha det lite rödare men det fanns inget. Jag känner mig lite rebbelisk just nu men det kanske är bäst att ta det lite lungt. Jag är ju inte 20 år längre, sett utåt. Men inom mig känner jag mig som om jag fortfarande var 15 - 20 år.



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Yvonne Johansson

Jag heter Yvonne johansson. Är sjukpensionär sedan några år tillbaka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela