Yvonne Johansson

Våren är verkligen på G.

Publicerad 2010-04-07 18:24:16 i Allmänt,

Nu är det verkligen vår i luften. Ute vid stallet för några dagar sedan såg jag tranor landa ute på åkern och Mallen har börjat bli som tokig efter färskt gräs. Han pratar högt så fort han ser mig och vill att jag ska ta ut honom så han får leta gräs och jag har både sett mygg och fjärilar. Igår lasttränade jag Mallen lite och det gick ricktigt bra till slut. Ska träna lite mer så han vill stanna kvar i kärran ordentligt och känna sig trygg där. Har även badat honom en gång med ett nytt shampo som jag hoppas ska hjälpa att dämpa klådan han får till sommaren. Hoppas nu bara att det inte kommer mer regn så det försenar flytten ut till betet. Förra året åkte vi ut med dom 1:a Maj. Dom får stå i ett iordninggjort skjul på nätterna Maj ut ung. och dom får sakta gå över från hö till gräs för att vänja magarna. Jag är fortfarande i nostalgitagena och det kommer dyka upp mer musikvideos längre fram. Fick 75 kr rabatt från enjoy för ett tag sedan och jag har beställt ett samlingsalbum med Def Leppard. Kunde bara inte låta bli. Ska även försöka få tag på Billy Idols samlingsalbum. Jag tycker om att cykla sommartid och brukar samtidigt lyssna på musik och tänkte att jag skulle ha lite nygammal musik i sommar, men jag har märkt att när jag har med mig cd-spelaren ut och det är varmt ute, så ska jag helst ta ut cd:n ur spelaren när jag kommer hem. För om jag inte gör det och jag ska lyssna på samma skiva igen så låter det inte så bra. Antagligen har cd:n blivit lite skev, tror jag. Vintertid är det inga problem att ha kvar cd:n i cd-spelaren.
 

Förresten, så här ser båten ut som jag gjorde animationen av. Den ligger i Lidköpingshamn och jag fotade den förra året när jag var ute och cyklade. Den båten har dom hållit på och restaurerat i flera år och den blev klar för ca 2 år sedan. När dom sätter fulla segel på den är den jättefin att titta på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Yvonne Johansson

Jag heter Yvonne johansson. Är sjukpensionär sedan några år tillbaka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela