Yvonne Johansson

Blixt & dunder

Publicerad 2010-08-05 19:21:28 i Allmänt,

Passar på att snabbt skriva lite i bloggen innan åskan kommer igen. Hon har dundrat på ordentligt i eftermiddag och jag har känt mig tvungen att dra ur kontakterna, fast jag bor i stan. Ljuset blinkade och försvann titt som tätt och modemet till datorn och tv:n blinkade hur som helst ett tag så jag tyckte det var lika bra att stänga av dom helt. Det mulnar på igen i kanterna ser jag och jag hör åskan mullra svagt i horisonten. Jag kände mig konstig i huvudet när jag vaknade i morse och jag förstod sedan när jag gick ut, att det var pg. av vädret.

Jag längtar till västkusten men jag är inte så säker på att jag kommer dit i sommar. Jag hoppas att jag nästa år kommer dit i alla fall. Jag har börjat gå i skogen och börjat leta efter kantareller och jag har hittat lite så att det räckt till några mackor. Jag höll på att trampa på en liten harpalt i går när jag var ute i skogen. Jag blev jätte rädda när det plötsligt hoppade iväg en liten grå lurvig sak, mitt framför fötterna på mig. Tur jag inte trampade på honom. Obs! Precis nu sa dom på tv4 nyheterna att åskan slagit ner i en villa i Falköping. Inga människor kom till skada men villan verkade ha bli blivit förstörd. Som sagt den dundrade på ordentligt här förut.

Kommentarer

Postat av: Vicke

Publicerad 2010-08-05 20:58:54

hos mig så har solen vart på bra humör hela dagen, fin animerig har du gjort

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Yvonne Johansson

Jag heter Yvonne johansson. Är sjukpensionär sedan några år tillbaka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela