Yvonne Johansson

När man tycker att kastspön är vackra, då har man nog blivit lite besatt.

Publicerad 2010-08-17 16:17:35 i Allmänt,

Sedan jag fick min första Gädda så har jag bara gått och tänkt på att fiska, och jag längtar efter att få upp nästa Gädda. Jag var inne på Intersport idag och skulle köpa några Jiggar i samma färg som den jag hade när jag fick Gäddan (För Gäddan bet nästan av svansen på jiggen), så kollade jag på några två delade kastspön, som är lite starkare än det teleskop spö jag har. Dom var lackade i grönt och lila metallic färg och hade kromade kastrullar som gnistrade och blänkte förföriskt och som gick tyst och smidigt när man vevade på dom. Himmel va läckra dom va, och det bästa var priset. Dom hade sänkt dom från 400 kr till 299 kr. Men jag får vänta lite till. Mitt spö får hänga med denna sommaren ut, men va sjuk jag blev. Mitt kastspö är ett billigt fladen spö och jag bara väntar på att rullen ska skära ihop eller att spöt ska gå av.


Jag funderar på att skaffa en kompis till Nossan också, men jag vet inte om det skulle funka. Känner ibland att hon skulle ha någon att busa med, men hon har levt så länge själv och katter är ju mycket för revir. Nossan är inte någon vresig honkatt utan mer som en kattunge trots sina 9 år. Jag har hittat en katt på blocket på ett år som ägaren av någon anledning vill bli av med. Katten finns i Lidköping där jag bor och jag tänkte jag skulle ringa och kolla om man fick testa först om dom kunde vara tillsammans. Katten är en ett årig hona, innekatt och steriliserad. Man kan ju alltid ringa och kolla.
Klicka för att se nästa bild

Kommentarer

Postat av: Vicke

Publicerad 2010-08-17 17:41:55

vilken härlig animering och jag hoppas att du får en kompis till nossan, tyvärr så spelar det ingen roll om jag tar en kort tupplur så blir det ingen sömn på natten iaf

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Yvonne Johansson

Jag heter Yvonne johansson. Är sjukpensionär sedan några år tillbaka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela