Yvonne Johansson

Solen skiner uppe i det blå

Publicerad 2010-08-31 12:03:52 i Allmänt,

Idag skiner solen och det ser ut att vara alldeles vindstilla. Har inte ricktigt varit på humör att skriva något i bloggen dom senaste dagarna pg. av vissa omständigheter. Mitt kastspö gick av för lite en vecka sedan och jag har inte kunnat fiska, och det har känts. Jag var ute hos Mallen i helgen och då plötsligt kom en av fiskarkompisarna körandes, som jag brukar stöta på ute vid fyren i Lidköping. Jag har väl talat om att jag har en häst ute på Kållandsö, men inte talat om exakt var. Nu kom han i bilen tillsammans med sina två söner och en äldre man som har sin båt där alldesles intill hagarna. Vad världen är liten. Nu skulle dom ut och fiska på vänern. Himmel va sjuk jag blev, och så är kastspöt sönder. På hemvägen sedan så kunde jag bara inte låta bli att ta en sväng förbi ÖoB och köpa ett billigt kastspö, även om jag har ont om pengar. Sedan kastspöt gick sönder så tänkte jag att jag inte skulle köpa ett likadant igen från Fladen, men nu har jag ett i alla fall, fast det är större med större spole. Det är så lugnande att stå och kasta. Hellre fiska än att röka som en del gör. Jag ska senare spara ihop till ett mer kvalitetspö som håller bättre. Idag ser vädret ut att vara en perfekt dag för att fiska. Ska bara glo på serien Hem till gården.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Yvonne Johansson

Jag heter Yvonne johansson. Är sjukpensionär sedan några år tillbaka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela