Yvonne Johansson

Typiskt!

Publicerad 2010-08-22 23:57:18 i Allmänt,

Som vanligt var jag nere vid hamnen och kastade med spöt och jag hade inte hunnit kasta så många gånger förän det small till och spöt delade sig i två delar. Det gick av precis där spolen sitter och där man håller om handtaget. Typiskt! Stötte senare på Stephan som brukar ge mig tipps och råd. Han sa att jag skulle försöka limma ihop det med en speciellt lim som man kan köpa på torget av en speciell torghandlare där. Jag skulle bara vara välldigt försiktigt med limmet för det torkar snabbt och är extremt starkt, och jag skulle använda plasthandskar utan talk i. Risken var stor att man kunde limma ihop händerna annars. Han hade fel bil med sig sa han. Annars kunde han ha hjälpt mig på platsen. Men han hade ett par handskar som han gav mig, så jag skulle slippa skaffa det.  Den där torghandlaren brukar åka till Nossebro maknad som brukar vara sista onsdagen i varje månad. Om det inte regnar förståss, för han har allt i lådor som han ställer på backen. Den onsdagen är denna veckan så om det är fint väder så ska jag ta mig en tur dit.

Kommentarer

Postat av: Vicke

Publicerad 2010-08-23 15:02:42

det låter som superlim, det är bra

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Yvonne Johansson

Jag heter Yvonne johansson. Är sjukpensionär sedan några år tillbaka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela