Yvonne Johansson

Ziggy har åkt hem.

Publicerad 2010-08-18 21:16:44 i Allmänt,

Ziggy tyckte inte om situationen hon hamnat i, och hon visade verkligen vad hon tyckte om att ha en främmande katt inpå sig. Stackars Nossan. Hon ville verkligen söka kontakt med Ziggy men Ziggy väste och morrade likt en Tasmansk djävul, och så fort Nossan vände sig om för att gå därifrån så hoppade Ziggy på henne bakifrån. Det hela slutade med att Nossan började väsa själv i försvar och när Ziggy gjort sitt utfall och sedan sprang iväng så rusade Nossan efter så det hela slutade nästan med ett ricktigt kattslagsmål så hallmattan flög iväg och blomkrukor yrde. När mammas katt Emma  varit här så har det alldrig gått så långt som till slagsmål. Emma har bara morrat lite och sedan hållt sig borta från Nossan. Nossan har försökt att få kontakt med Emma men då har Emma bara sprungit och gömt sig och morrat lite. Nossan tror fortfarande att Ziggy är kvar i lägenheten och hon vågar inte ricktigt gå omkring som hon vill än. Hon får nog lugna ner sig lite ett tag och så får jag senare försöka med en yngre katt. Det är inte för min egen skull som jag skaffar en katt till utan för Nossans skull, och då vill jag att kemin ska stämma mellan dom och att dom kan ha roligt tillsammans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Yvonne Johansson

Jag heter Yvonne johansson. Är sjukpensionär sedan några år tillbaka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela