Yvonne Johansson

Ziggy

Publicerad 2010-08-18 10:12:51 i Allmänt,

Natten blev rätt lugn. Vaknade bara en gång av att dom fräste och av att någonting prasslade till. På morgonen så upptäckte jag att korgen som indiankrassen växer i hade putts ner från sin lilla piedestal, men växten hade klarat sig och satt fortfarande kvar på väggen.
Det har blivit lite mer tuffare tag. Ziggy är välldigt rädd och morrar och fräser fortfarande och så fort Nossan vänder ryggen till rusar Ziggy efter och nästan hoppar på Nossan. Nossan i sin tur tvärvänder och sätter sig och stirrar tillbaks på Ziggy. Nossan har börjat fräsa tillbaks för att försvara sig. Ena stunden rusar Ziggy efter Nossan och i andra stunden rusar Nossan efter Ziggy. Jag får se hur det går under dagen. Jag tror ingen utav dom vill bråka men Ziggy är rädd och tycker nog att bästa försvar är anfall. Ziggy är välldigt lekfull av sig annars och hoppar på mina fötter när jag går förbi. Det är en välldigt långbent och stor katt för att vara en hona på ett år, och hon har en stor bula till mage och är tung. Om hon inte passar sig så kan hon bli lika stor som min mammas katt som är extrem tjock. Alla kastrerade och steriliserade katter har en tendens att lägga på sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Yvonne Johansson

Jag heter Yvonne johansson. Är sjukpensionär sedan några år tillbaka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela