Yvonne Johansson

Det är mycket snö och mer är på väg

Publicerad 2010-12-08 18:25:29 i Allmänt,

Det är onsdag idag och då är det torgdag i Lidköping. På onsdagar och Lördagar brukar det vara saludagar på torget men på onsdagarna är det inte så många, tack o lov kanske för på Lördagarna brukar det vara så mycket folk på torget att man inte kommer fram knappt. Jag tycker det är jobbigt att trängas med folk, men samtidigt är det mer salustånd på torget på lördagar som kan vara rätt intressanta att titta på. Vädret är det jobbigaste för mig just nu. Jag hade klätt mig för varmt och jag är en människa som svettas välldigt lätt och sedan blir jag nerkyld lika lätt och får värk. Vintertid är krampens och sträckningarnas tid för mig. Jag höll på att få lite panik ett tag och så fort jag gick in på bokhandeln eller apoteket så slängde jag av mig jackan. Det har varit kallare väder och då gick det bra att ha dom kläderna jag hade idag, men nu var det mildare och lite fuktigare och då blev det på tok för varmt. Idag upptäckte jag också vad mycket snö det kommit och som jag skrev i går i bloggen så borde dom köra bort snön och lägga den någonannanstans, istället för att lägga den på trottoarerna eller i högar på gatorna så man inte ser andra trafikanter. Det finns alltid någon som är oupppmärksam och som kör som en fartdåre trots vinterväglag.
 Strax innan jag satte mig framför datorn och började skriva det här så var jag ute och gick en sväng. Tog då ett bild på en av granarna i grannskapet som försetts med Juleljus. Jag gjorde sedan en animation av den där jag fått ljusen att glimma lite extra.

Kommentarer

Postat av: Vicke

Publicerad 2010-12-09 06:30:22

det blev en fin animation till, jag hoppas att du får en fin dag nu

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Yvonne Johansson

Jag heter Yvonne johansson. Är sjukpensionär sedan några år tillbaka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela