Yvonne Johansson

Det fortsätter att strula

Publicerad 2010-12-06 19:51:20 i Allmänt,

Dvs. bilderna på USB minnet blir antingen missgärgade eller så går dom inte öppna. Jag hittade 4 bilder idag som inte gick att öppna och en som blivit missfärgat. Det är inte bilderna på det gamla minnet utan på det nya minnet. Om man ska få iordning på det hela så kanske man får tömma datorn helt och installera om den som jag fick tipps om att göra.
 Jag gick in på Spara Smart på comhem och öppnade en bild där som inte gick att öppna på USB minnet. Jag sparade om bilden på minnet och när jag sedan gick tillbaka och öppnade bilden på USB minnet så gick det att öppna den igen. Jag har gjort så på flera st bilder och dom är ok fortfarande. Det har hitills varit scannade bilder som det krånglat med på det nya USB minnet i alla fall, och ja ä himla gla över att ja har Spara Smart när bilderna förstörs. Jag tänkte att jag ska testa att spara lite med bilder i mina bilder på datorn. Jag har inte sparat så mycket där men bilderna som jag där har inte krånglat än.
 Jag håller på att virka för fulla muggar och jag är snart klar med ett pannband, men sedan måste jag vila upp handen och armbågen, igen. Jag har överansträngt mig och jag har fått sätta plåster på fingrarna. Jag håller även på att då och då pyssla med minnes albumet och jag är i sluttampen med bilderna från Karthagen. Jag har satt iordning en ny animation idag också. Jag ritade av Shrek och gjorde 3 bilder av honom som jag sedan satte ihop. Det är bara ansiktet på honom, och jag får se om jag ritar några mer bilder till senare och gör animationen längre. Jag får sitta lite roligt när jag ritar av. Jag har en bordslampa som jag ställt på en pall på golvet. Sedan lägger jag en plexiglas skiva över lampan och sedan lägger jag bilden ovanpå skivan och ritar sedan av bilden. Lampan lyser upp bilden så jag ser exakt var jag ska rita. Men jag får sitta framböjt så det känns.


Kommentarer

Postat av: Vicke

Publicerad 2010-12-07 07:39:35

fin animering blev det

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Yvonne Johansson

Jag heter Yvonne johansson. Är sjukpensionär sedan några år tillbaka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela