Yvonne Johansson

Förundras

Publicerad 2010-12-11 20:19:01 i Allmänt,

Sitter framför Tv:n och tittar på Disney shannel och Disneys tecknade Robin Hood. Jag förundras verkligen över vilket tid det måste tagit att göra filmen och vilket jobb man måste lagt ner. Det är ju en gammal film och på den tiden man gjorde tecknat så hade man inga datorer till hjälp. Filmen är ju över en timma lång. Jag har sett lite på Tv hur man gör tecknat film och jag funderar om man kan göra ung. likadant med scannern. Jag har skaffat häftmassa för i scannern lägger man ju bilden neråt mot glasskivan och då trillar ju figurerna bort. Jag ska rita en bakgrund och sedan en figur som jag ska göra många figurer av i olika rörelser, och sedan ska jag sätta fast figurerna på bakgrunden, eller tänker jag helt fel nu. Jag kan vet jag, använda en bakgrundsbild i Gimp och sedan göra penslar och flytta omkring. Jag tycker bara att det är svårt att skära ut riktigt snyggt så kanterna blir snygga. Jag ska testa en dag och göra en animation med att sätta fast figurerna med häftmassa, men först hade jag tänkt göra en animation av Jack Sparrow. Få se imorgon om jag får lite inspiration. Idag gjorde jag en påhälsning i stallet och hälsade på Milles. Jag hade bara lite fel kläder på mig, men nästa gång.

Kommentarer

Postat av: Vicke

Publicerad 2010-12-13 16:45:11

Jag sätter fast flera bilder på ett a4 och sedan beskär jag bilderna i ett annat bildbehandlingsprogramm som är gratis och det heter

XnView

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Yvonne Johansson

Jag heter Yvonne johansson. Är sjukpensionär sedan några år tillbaka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela