Yvonne Johansson

Inomhusväder på Julafton för mig

Publicerad 2010-12-24 13:45:28 i Allmänt,

Solen skiner, snön faller, det blåser så vimplar och flaggor viftar och det är svinkallt. inget väder att gå ut i för mig som har värkande muskler. Just nu längtar jag efter sommaren och varma vindar istället. Tur man har en bunt med tv kanaler att titta på, peppar peppar, hoppas nu inte tv:n går sönder bara för jag skrev det. Just nu ska jag börja att laga till min broccoli gratäng. Det vattnas i munnen bara jag tänker på den. Till den har jag soja korvar, gourmé bullar (vegetariska köttbullar) och matjesill. Till efterrätt har jag Frödinge kladdpepparkaka med vaniljsås, som jag inte kunde låta bli att provsmaka på redan igår, och den var underbar god. Julmust och svagdricka har jag sedan att dricka. Till kvällen har jag laddat upp med pepparkakor, chocklad och nötter så jag hoppas att vädret kommer bli lite mildare snart så jag kan ut och vandra och bli av med lite kalorier. Jag har problem med ett knä som jag då och då får ont i speciellt vid sådant här väder. Det är brosk i det och för många år sedan så gjorde jag ett sk. "tittoperation" men fick efteråt ett svar att dom inte hitta något. Det roliga var att dom måste ha flyttat runt brosket för en stenhård knöl hade dykt upp ovanför knät. Jag frågade om den när jag pratade med läkaren, men han verkade bara irriterad och svarade att det kan bli sådant efter en sådan operation. Den hårda knölen satt där ett bra tag och knät kändes välldigt bra. Jag fick gå med kryckor ett tag för knät hade blivit svullet och stelt efter operationen och det var jättejobbigt för min onda rygg. När jag sedan började röra mig mer och mer så försvann knölen plötsligt och knät kändes åter likadant som innan operationen. Jag ville inte ringa och tjaffsa med läkaren igen så jag skaffade ett knästöd istället som höll knäskålen på plats. Då kändes det bättre. Nu har jag slitit ut mitt andra knästöd och så länge har jag knutit en tygremsa underknät. Jag har gått så ett tag nu men jag behöver nog skaffa ett nytt och riktigt knästöd så jag kan röra på mig lite mer utan att få problem. Varför jag inte vill kolla upp knät igen beror på att jag får så ont i ryggen av att hoppa på kryckor. Nog tjaffsat om mitt knä nu. Jag hoppas och önskar er en alldeles helt underbara Jul. 

Kommentarer

Postat av: Vicke

Publicerad 2010-12-26 10:54:38

Ha en fortsatt trevlig helg nu, jag har lagt upp ett nytt steg idag

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Yvonne Johansson

Jag heter Yvonne johansson. Är sjukpensionär sedan några år tillbaka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela