Yvonne Johansson

Tack Vicke!

Publicerad 2010-12-02 17:43:37 i Allmänt,

I mitt förra inägg i bloggen så skrev jag att jag fått systemfel i datorn. Fick ett tipps av Vicke om att man kunde söka igenom datorn på nätet. Jag gjorde det och det hittades 155 ogiltiga objekt som kunde få datorn att krasha och gå långsammare mm. Tyvärr så måste det hunnit hänt något med mitt gamla USB minne för det går fortfarande inte att spara något på det eller öppna filmfiler. Men alla gamla bilder som jag sparat där och som jag tagit med mobilen verkar säkra och tidigare scannade bilder. Men scannade bilder som jag gjort om och förbättrat verkar bli förstörda. Bilderna på mitt nya USB minne har hållit sig kvar hitills och inga har blivit konstiga och förstörda än. Däremot Scanningsinställningarna är detsamma. Jag får ställa in scannern manuellt för det automatiska verkar fortfarande inte funka, trots att jag av och installerat om MP Navigator ex som är det program som behandlar bilderna till scannern. Jag fick dom instruktionerna från Canon när jag pratade med dom senast.  Det kan ha blivit något permanent fel i datorn men som inte hittats. Mitt minne är inte det bästa heller. Jag kan ha ändrat på något med inställningarna när jag hållit på med scannern, och sedan glömt hur inställningarna stod från början. Jag får köra vidare med datorn och se om det händer något nytt med den. Den verkar vara piggare nu i alla fall och jag ska hålla ett öga på det nya USB minnet så inga mer bilder blir förstörda.
Obs! Idag har jag köpt dom första Julklapparna. En ny och större kattlåda med en tillhörande spade, så säg inget till dom om ni skulle stöta på dom, ha ha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Yvonne Johansson

Jag heter Yvonne johansson. Är sjukpensionär sedan några år tillbaka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela