Yvonne Johansson

2012 WE WERE WARNED

Publicerad 2010-02-08 23:41:34 i Allmänt,

Det finns många teorier om hur jorden kommer gå under. Ett av dom dök upp i filmtidningen enjoy idag. Den 17/3 släpps filmen 2012 We were warned ut på DVD som handlar om den senaste teorin, eller kanske inte den senaste. Enligt infot om filmen så har visst Mayaindianerna förutspått för tusentals år sedan att jorden ska drabbas av stora naturkatastrofer och slutligen gå under 2012. Jag hoppas att dom har tolkat sägnerna fel eftersom det har gått så lång tid sedan det spåddes. Språket har ju ändrat på sig en hel del. Det enda sättet som jag kan komma på hitills hur jorden så snabbt kommer att förintas är att en komet eller astroid krockar med jorden eller att ett stort svart hål kommer så nära vår vintergata att det slukar vår galax. Om så skulle ske så skulle jorden spricka sönder precis som på filmen. har visserligen inte sett filmen än men är lite nyfiken på att göra det. Undrar hur dom tänkt sig att vi ska gå under. Nostradamus ( hoppas jag stavade rätt nu) var en person på 1500 eller var det 1600 talet som drömde en massa sanndrömmar och förutspådde en massa saker som skulle hända i framtiden, och en del av dom har tydligen hänt, om man har tolkat hans kryptiska texter rätt. Har läst om honom för länge sedan och har glömt exakt om vad. Jag kanske ska kolla upp honom igen. Om jag inte minns fel så har han också spått när jorden ska gå under. Den som lever får väl se. Man får väl passa på och njuta så gott det går av vår moder jord och livet vi har. Så länge männskligheten har funnits så har det väl alltid funnits profeter som förutspått vår domedag. Här kommer i alla fall en litet provsmak av filmen. Alltid kul att se effekterna. Tänk va man kan göra nu förtiden så att allting ser så realistiskt ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Yvonne Johansson

Jag heter Yvonne johansson. Är sjukpensionär sedan några år tillbaka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela