Yvonne Johansson

Äntligen hö på loftet.

Publicerad 2010-02-07 21:43:57 i Allmänt,

Igår släpade jag och lillbrorsan upp runt 70 höbalar upp på loftet. Tur jag har honom som kan hjälpa, mig men nu behöver jag inte oroa mig på ett bra tag för att höet ska ta slut. Det är stressande när man inte vet hur man mår i musklerna dag för dag. Jag hoppas och tror att höet jag har nu ska räcka tills vi släpper ut hästarna på betet. Nångång i början på Maj om vädergudarna är snälla. Det är ju en massa snö som ska smälta bort först och lite gräs som ska växa. En del av höet följer med ut för vi måste stödfodra dom i början. Milles har en känslig mage och får lätt kolik om övergången blir plötslig. Jag har filmat Mallen lite också och här kommer en snutt på honom när han står och kliar sig i hagen när han inte har något täcke på sig. Jag låter honom gå utan vinter täcke vid uppehållsväder nu. Han tycker nog det är skönast så verkar det som. Han har fått en välldigt tjock och lång päls trots att han haft ett tjockt vintertäcke på sig, men det har nog med åldern att göra. När han var yngre hade han även då en tjock päls på vintern, men långt ifrån så lång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Yvonne Johansson

Jag heter Yvonne johansson. Är sjukpensionär sedan några år tillbaka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela