Yvonne Johansson

Det räcker med snö!!!!

Publicerad 2010-02-19 19:22:36 i Allmänt,

Jag skulle igentligen ta en sväng med dammsugarn, men fy va trött ja blev efter maten. Jag håller också på att tvätta nere i tvättstugan och sedan är det OS på tv. Jag väntar nog tills i morgon då jag ser dammtussarna bättre. Jag såg på Anja igår och jag fattar bara inte hur den människan är i psyket. Inget illa menat för jag beundrar henne verkligen, men efter den våldsamma vurpan hon gjorde i störtloppet som kunde nästan ha kostat henne livet, så kastar hon sig utför backen igen dagen efter och gör något otroligt trots att hon är mörbultad från topp till tå. Jag åkte själv lite slalom när jag var yngre och har gjort lite vurpor. Stukade tummen en gång då jag krashade. Har känningar fortfarande i tummen. Har även blivit avkastad ett flertal gånger när jag ridit, men alldrig slagit mig ricktigt illa, förutom en gång då jag landade på ren isgata när Mallens mamma Figgy kastade av mig. Det kändes verkligen. Jag blev omkulldragen på en isfläck en gång också, och slog då i svanskotan och ryggan så jag fick men senare av det i livet. Men det som påminner Anjas vurpa mer var när Figgy bockade av mig. Vilka blåmärken jag fick. Hade verkligen ont i rumpan efter den avåkningen. Mer snö är på gång också och blåst. Idag var det verkligen kämpigt ute i stallet förparkeringen var full med driver. Fick slänga ut gödslet ute i hagen under vindskyddet så länge, för det gick inte ta sig ut till gödselstacken. Och i morgon varnar dom för att det kommer att bli ett ricktigt bus väder med mer snö. Upp till 2 - 3 decimeter, kanske mer lokalt, säger dom. Det räcker med snö nu. När våren kommer, vart ska allt smältvatten ta vägen. Lidan kommer att bli så full med vatten att Lidköpings centrum kommer ligga ricktigt risigt till. Jag känner det på mig, precis som jag kände på mig att något hemskt skulle hända Anja när hon åkte i störtloppsbacken. Jag fattar inte att en människa överhuvudtaget vågar utsätta sig för sådana farter på ett par skidor, backe upp och backe ner när skidorna hoppar och skuttar hur som helst ibland. Men sedan finns det ju också människor som inte kan begripa att man vågar gå nära en häst eller ens vågar rida dom.

Kommentarer

Postat av: Vicke

Publicerad 2010-02-20 06:22:36

ja du, Anja är stark i psyket som vågade sig på att åka i backen på en gång

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Yvonne Johansson

Jag heter Yvonne johansson. Är sjukpensionär sedan några år tillbaka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela