Yvonne Johansson

Efter lite höstrul fixade det sig ialla fall.

Publicerad 2010-02-01 21:04:45 i Allmänt,

Jag skulle ju hämta hö i veckan hos bonden jag brukar hämta hö hos, men när jag ringde för att tinga tid så sa han att han inte kunde sälja mer hö. Både jag och Milles ägare blev välldigt irriterade för vi behöver bägge just nu köpa hö, och hon hade tingat för hela vintern. Han kunde också ha sagt till oss förra gången när vi hämtade att han kanske inte kunde sälja mer för det blev ont om hö. Då hade vi börjat leta efter annat hö på en gång. Nu har vi inte många balar kvar. Jag ringde då upp bonden jag köper halm av för att se om han hade hö som han kunde sälja, och det hade han. Inte nog med det. Han lånade även ut sin hästkärra, en bogie med 4 ljul som jag inte kan dra med min lilla bil, men med pickupen jag brukar låna när jag hämtar halm. ca 600 kg hårdpressat hö får det plats i bogien och jag har räknat ut att det kommer räcka i nästan 4 månader. Mallen äter ca 6 kg hö om dagen och höet kostar 2 kr kg. Lillbrorsan och min brorsdotter Rebecka ska hjälpa till. Obs! hon vet nog inte om det än, men om hon skulle kika in på min blogg innan lillbrorsan hunnit säga något så hoppas jag inte hon blir alltför arg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Yvonne Johansson

Jag heter Yvonne johansson. Är sjukpensionär sedan några år tillbaka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela