Yvonne Johansson

Ett snökaosigt stall

Publicerad 2010-02-21 19:26:00 i Allmänt,

Jag tog mig ut till stallet idag och på vägen genom stan så kröp jag fram med bilen. Himmel! hela stan är som förvandlad. Det kändes ricktigt kusligt med all snö och alla vallar som skottats upp. Nu får man verkligen akta sig så man inte krockar med någon. Man ser ju inte om det kommer någon pg. av att vallarna är som jätteberg. Det var inte så mycket bilar heller i farten. Där vinden har legat på ligger det driver som går upp till fönstren. Utanför där jag bor kom en grävskopa och började ösa bort snön från gatan och la den på trottoaren istället. Ute i stallet hade det varit 1 meter snö på parkeringen och en jättedriva. Jag kunde åka ut till stallet efter 14:00 idag för då var parkeringen rensad från all snö. Här kommer lite bilder där utifrån.



Obs! det finns en bild av stallet tidigare i bloggen med snö, taget från gödselstacken. Bilden till vänster längst ner är också tagen från gödselstacken fast uppeifrån stacken. Mallen är på 1:a bilden till vänster, Milles på högra bilden och på bilden längst ner till höger är det Elma.

Kommentarer

Postat av: Vicke

Publicerad 2010-02-22 05:49:09

dom har mycke snö att pulsa i nu

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Yvonne Johansson

Jag heter Yvonne johansson. Är sjukpensionär sedan några år tillbaka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela