Yvonne Johansson

Foto på Mallens morfar Figaro

Publicerad 2010-02-12 10:15:37 i Allmänt,

Jag fick tag på lite bilder på Mallens morfar Figaro igår och tänkte visa upp dom i bloggen. Hoppas bara ingen har något imot det. Han levde mellan 71 - 95 och var bara i Sverige i några år. Är född i polen och efter att ha varit i Sverige i aveln så såldes han vidare till USA. Jag tror han hamnade i Canada tillslut. Just nu känner jag mig lite stressad och har lite svårt att få ro att göra sådant jag skulle vilja göra. Har inte varit inne på GIMP och gjort några nya animeringar, men jag ska. Håller på och dammar av i hemmet lite. När det blir ljusare ute så syns det hur dammigt och smutsigt det blivit och då börjar det klia i fingrarna. Dom senaste nätterna har jag drömt mycket intensivt också, och även i natt. Men jag har märkt att om jag sover i soffan som jag gjort dom senaste dagarna så blir drömmarna mer intensiva och verkliga, och om jag sover i sängen så drömmer jag inte så mycket eller så blir dom otydliga. Inatt sov jag i bägge. Först i sängen och sedan i soffan, det var då jag lade märke på skillnaden. Jag tror att det kan bero att det är lite mer dragigare och kallare vid soffan. Jag får mer frisk luft där. Det är inte ricktigt tätt vid ett av fönstren så till sommaren ska jag byta ut listen runt karmen. När jag sover i sängen som står inne i en sovalkov, så blir luften mer stilla och kvav där inne. I vinter har jag fått sova med både jeans, långkalsonger och tjock tröja för att jag inte ska få välldigt ont och bli stel i musklerna. Ända så tar det nästan en hel förmiddag att lirka upp mig beroende på hur mycket jag rör på mig. Jag brukar må som bäst på kvällen när jag har mina bästa dagar, och jag vill knappt gå och lägga mig för att jag inte mår så bra senare på morgonen nästa dag.
 Hoppas ni kan se någon likhet. Mallen kastrerades när han var 2. Om han fortfarande hade fått vara hingst så hade han också haft en liknande utstrålning. När en hingst blir valack så brukar kroppen sjunka ihop och dom får mindre muskelmassa. Här kommer några bilder på Hans dotter Figarena alias Figgy som jag kallade henne för.

Kommentarer

Postat av: Vicke

Publicerad 2010-02-12 15:04:33

Det var fina bilder, jag hoppas att du får en trevlig helg nu

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Yvonne Johansson

Jag heter Yvonne johansson. Är sjukpensionär sedan några år tillbaka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela