Yvonne Johansson

Fråga veterinären på nätet

Publicerad 2010-02-10 10:25:24 i Allmänt,

För några veckor sedan så upptäckte jag att Mallens skap svullnat och att han fått en platt förhårdnad under huden. Svullnaden gick ner lite ett tag men nu har det blossat upp igen. Förhårdnanden har också blivit lite större och är ung som 1 1/2 femkrona stor. En distriktsveterinär tittade på skapet för ca 2 veckor sedan samtidigt som en annan häst fick sin vaccinations spruta, men hon kunde inte säga rakt på sak var det var. Igårkväll gick jag ut på nätet och hittade en sida där man kan skicka in en fråga till hästveterinären på strömsholm (tror jag att det var). Jag frågade om jag kunde få något råd om hur jag ska göra, men det är ju inte lätt för en veterinär som inte sett hästen att ge något bra svar. Mallen ser förövrigt ut att må bra och äter som han brukar göra. Om han skulle ha feber så vill han inte ha mat. Det är det första man ser hos honom att något inte står rätt till. Mat är det det bästa som finns tycker han. Jag får avvakta och se vad som händer. Väglaget är inte så roligt att köra i heller, med en hästtransport, om man skulle åka in med honom. Inatt drömde jag roligt igen. jag har visst en period nu med knasiga drömmar. Jag kommer inte ihåg allt, men jag åkte bak på en motorcyckel på en väg nere vid Truve utanför Lidköping, en väg som jag åkt mycket på tidigare. Jag hoppade av i farten vid några villor och landade på fötterna och åkte lite kana. Sedan plötsligt hade jag 2 inplastade amerikanska skoljackor i famnen. Ni vet med vita ärmar som ni kanske har sett killar ha på frittiden som spelar amerikansk fotboll mm. Dom här var röda och vita. Jag gick in i en av husen och där stod ett flertal människor varav en av dom var Skarsgård. Jag slängde till honom en av jackorna och han började genast kränga sig på den. Men jackan verkade inte passa och började gå sönder. samtidigt svällde Skarsgårds muskler upp precis som på Hulken ni vet och musklerna syntes. Jag vaknade upp strax efter men somnade om och drömde vidare men kommer inte ihåg vad den drömmen handlade om. Det var ett tag sedan jag drömde så intensivt och komiskt. Jag vet ibland när jag drömt något roligt att jag sedan gått och skrattat för mig själv hela dagen. När jag inte mår så bra ibland och är deppad så brukar jag försöka pigga upp mig med att se på komedier av alla de slag. Det har tydligen satt sig på hjärnan. jag har upptäckt att jag kan förvandla otäcka händelser till rena komedier i drömmarna ibland.

Kommentarer

Postat av: Vicke

Publicerad 2010-02-11 07:54:05

nu börjar jag med nya steg i min blogg, jag hoppas att du får en fin dag nu

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Yvonne Johansson

Jag heter Yvonne johansson. Är sjukpensionär sedan några år tillbaka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela