Yvonne Johansson

Mallen har fått en till böld

Publicerad 2010-02-11 09:35:04 i Allmänt,

Igår när jag gick igenom Mallen så hitta jag en till platt och hård svullnad under magen. Den var nästan lika stor som min handflata. Så i morse ringde jag till ATG hästklinik i Skara för lite rådgivning. Han kan ha fått melanom, en slags hud tumör men för att veta att det är det måste man ta prov. Jag skulle hålla koll på bölderna men om det stannade upp så skulle jag inte behöva göra något mer. Men om det blossade upp mer bölder så rekomenderade han att åka in och ta prov inom någon månad eller när det blir bättre väglag till våren sa han. Han frågade vad det var för färg på Mallen och tydligen är det som hos människor att ju ljusare hud eller färg man har, ju känsligare är man för hudtumörer. Någon Ink trodde han inte att det kunde vara för om han inte har haft det förut så får sällan äldre hästar Inkar. Jag kunde inte göra något mer för att förhindra att det blossade upp mer bölder sa han utan jag fick vänta och se hur det utvecklade sig. Det finns både elakartade melanomer och melanomer som inte var så farliga så hästen kunde leva med det. Jag läste även på internet att Araber och hästar som hade tunnare hud var också känsligare för melanomer.
Obs! Inatt drömde jag konstigt igen men drömmen bet sig inte ricktigt fast så jag kommer ihåg den bra. Men en av dom äldre skådespelarna i Navy CSI var med. Det är välldigt mycket skådespelare med i mina drömmar har jag märkt. Men jag tittar ju välldigt mycket på film också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Yvonne Johansson

Jag heter Yvonne johansson. Är sjukpensionär sedan några år tillbaka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela