Yvonne Johansson

Nu snöar det igen

Publicerad 2010-02-09 11:21:18 i Allmänt,

Jag håller på att dammar lite och nu ska julgranen ner. Så länge har jag haft framme den. Samtidigt utanför fönstret håller ett skatpar på att riva ner ett gammalt skatbo som dom tar pinnar ifrån och flyger iväg med, i snöyran. Jag är väl medveten om att skator bygger bo tidigt men nu vet jag faktiskt om dom är riktigt kloka. Det snöar för fullt ute. Och tänk, i Vancover invigs Os till helgen och där sägs det vara rena vårvädret. Jag måste också få berätta om en välldigt intressant dröm jag hade i natt, ialla fall en del av det hm, hm. Vet inte om jag blev lite påverkad av 50-tals Cd:n i enjoy igår. Jag drömde att jag helt plötsligt befann mig i minst 50 år tillbaka på 50 - 60 talet och jag befann mig framme på stan. Alla bilar var jänkare och dom flesta var klädda som på den tiden. Och Fonzie var där. Vilken besynnelig dröm det var. Vi åkte i en stor jänkare i slutet av drömmen och vi körde ikapp ut mot läckö så det sladdade och krängde, sedan vaknade jag. Jämt så ska man vakna när det är som mest spännande. Jag måste bara säga att Fonzie var allt bra charmig i drömmen, som han brukar vara såklart i gänget och jag, ha ha ha.

Kommentarer

Postat av: Vicke

Publicerad 2010-02-09 21:56:26

ja, det är konstigt att man alltid vaknar då

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Yvonne Johansson

Jag heter Yvonne johansson. Är sjukpensionär sedan några år tillbaka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela