Yvonne Johansson

Snön vräkte ner

Publicerad 2010-02-25 22:59:17 i Allmänt,

Jag tog in hästarna ikväll och snön den vräkte ner. På parkeringen hade det säkert kommit mellan 5 - 10 cm snö och termometern stod på 1 - 2 minus grader i stallet. Igår kväll körde lastbilar i skytteltrafik bort snön på gatan utanför där jag bor och runt om i stan också. Imorgon skulle det bli nån plusgrader här där jag bor och sedan skulle det väl bli lite kallare igen, men mer snö är på väg. Jag hoppas bara senare när våren kommer på ricktigt att det inte börjar ösregna eller att det inte blir för varmt på en gång med all snö som finns nu. Då får folk skaffa sig is-skor eller börja paddla kanot på gatorna. Någon i stallet hade hört att någon spått att våren skulle bli välldigt varm och med tanke på hur det sett ut tidigare vädermässigt så har tidigare vårar varit extremt varma. Jag har idag också varit och tittat lite på bokrean, men dom böckerna som jag var intresserad av fanns inte med på rean. For istället iväg till Granngården och köpte kattmat. Det är 15% rabatt på all katt/hundmat from. 25/2 - 28/2. Har även kollat efter scannrar på Tradera, men är lite osäker på om jag vågar köpa någon där. Ska istället hålla ett öga på Blocket om det dyker upp någon där eller om det blir rea på dom. Jag har många hål att stoppa pengar i så jag måste ta å fixa sådant som är vicktigast först. Mallens ena böld, den som sitter på magen har svullnat igen. Svullnaden gick ner för ett tag sedan så den syntes knappt men nu har den tydligen satt igång att växa. Jag kollar igenom honom nästan varje dag och undersöker så inga nya dyker upp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Yvonne Johansson

Jag heter Yvonne johansson. Är sjukpensionär sedan några år tillbaka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela