Yvonne Johansson

Stephanie Plum. Prisjägare och en nybörjare i prisjägarkåren.

Publicerad 2010-02-14 00:34:07 i Allmänt,

Det är ju snart bokrea och då tänkte jag passa på att göra lite reklam om en serie böcker som handlar om en prisjägare vid namn Stephanie Plum. Författaren heter Janet Evanovitch och hon skriver om en tjej som i brist på andra jobb börjar som prisjägare hos sin kusin Vinnie. Man skrattar så man gråter ibland när man läser dessa böcker och jag garanterar att man vill läsa om böckerna. Evanovitch skriver så, ja vad ska man säga. Det är som om man ser en film framför sig när man läser, och det är så roligt skrivet. Ni vet väl hur Helan och Halvan håller på i sina gamla svartvita filmer. Det är något liknande. Man förvånas över att Stephanie överlever i varje bok och jag måste säga att det är inte lätt att vara pojkvän till henne, även om han är polis och har nerver av stål. Jag brukar låna dom på biblioteket först och sedan passar jag på att köpa dom när det är bokrea, för jag måste bara ha dom. Det finns även en film om henne med Sandra Bullock (hoppas jag stavade rätt nu) som spelar Stephanie Plum. Har faktiskt inte sett den men jag lurar på att göra det. Här kommer ialla fall lite info. om filmen.

Kommentarer

Postat av: Vicke

Publicerad 2010-02-14 06:20:31

jag önskar dig en trevlig Alla hjärtans dag

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Yvonne Johansson

Jag heter Yvonne johansson. Är sjukpensionär sedan några år tillbaka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela